Wirtualne biura są ofertą skierowaną głównie do
małych i średnich przedsiębiorców, dla których tradycyjne siedziby są zbędnym
obciążeniem ze względu na charakter oferowanych przez nich usług. Zgodnie z
prawem każda firma powinna mieć swoją siedzibę, jednak nie każdy rodzaj
działalności wymaga osobistej wizyty klienta w biurze. Wirtualne biuro będzie
więc świetnym rozwiązaniem dla firm, których pracownicy są ciągle "w
terenie", przedsiębiorców prowadzących jednoosobową działalność
gospodarczą z domu lub właścicieli sklepów internetowych.
Jak to się zaczęło?
Pierwsze wirtualne biuro zostało założone w 1994
roku w Stanach Zjednoczonych. Było rezultatem poszukiwanych rozwiązań dla
przedsiębiorców, dla których fizyczne biuro generowało koszty
nieproporcjonalnie wyższe do potrzeb prowadzonej działalności. Na pewno każdy
słyszał o wielkich firmach, które zaczynały swoją drogę na szczyt w garażu
domku rodzinnego na przedmieściach. Tak naprawdę żadna z nich nie miała tam
prawdziwej siedziby, a jedynie wirtualny adres, na który została
zarejestrowana. Cała właściwa praca przedsiębiorstwa odbywała się w zupełnie
innym miejscu.
Co
zyskujesz?
Usługa wirtualnego biura umożliwia zarejestrowanie
przedsiębiorstwa na adres firmy oferującej taką usługę. Właściciel nowo
otwartej firmy może umieścić na wizytówkach i wszystkich dokumentach adres
udostępniony prze firmę zarządzającą. Oprócz tego w ofercie możemy znaleźć całą
obsługę administracyjną biura, odbieranie korespondencji czy wynajem sal
konferencyjnych i szkoleniowych. Ponadto wirtualne biura zwykle posiadają
adresy w większych miastach i przy ulicach, które są uważane za popularne.
Według właścicieli biur lokalizacja ma wpływ na renomę firmy. Każda oferta jest
dostosowywana indywidualnie, by przedsiębiorca płacił jedynie za te usługi, z
których będzie na pewno korzystać.
Ile to
kosztuje?
Dla każdego przedsiębiorcy najważniejsze jest
generowanie zysków, a im więcej wydatków, tym zysk jest mniejszy. Wynajem
lokalu dla firmy wiąże się zazwyczaj z kosztami rzędu kilku tysięcy. Wirtualne
biuro pozwala na zmniejszenie tych kosztów do minimum. Ceny na rynku wahają się
od 200 do 800 złotych netto miesięcznie. Poniesione wydatki są zależne w
głównej mierze od lokalizacji i standardu lokalu – firma, która życzy sobie
prestiżowego adresu zapłaci więcej niż ta, której potrzebny jest po prostu
adres do rejestracji, a położenie przedsiębiorstwa nie ma żadnego znaczenia.
Czy to
bezpieczne?
Przeniesienie całej obsługi biura na zewnętrzną
firmę niesie ze sobą też różne konsekwencje. Pojawienie się wirtualnych biur
sprowokowało dyskusję na temat wycieku przesyłanych wiadomości obsługiwanych przedsiębiorstw.
Zaczęło pojawiać się coraz więcej pytań o bezpieczeństwo danych i zaufanie do
firm oferujących usługi wirtualnego biura. Obawy, że ich właściciele (lub
pracownicy) wykorzystają poufne informacje z korespondencji oraz przekażą je
konkurencji pojawiają się dość często na forach internetowych poświęconych
biznesowi. Czy jest się czego obawiać? Raczej nie. Każde szanujące się biuro
wirtualne bardzo dba o dobre imię i skrupulatnie wywiązuje się z powierzonych
obowiązków. Decydując się na wynajem wirtualnego biura warto wcześniej znaleźć
opinie na jego temat, by rozwiać wszelkie wątpliwości związane z podjęciem
współpracy.
W Gdańsku, wirtualne biuro staje się wszechstronnym wsparciem dla firm, które poszukują elastycznego podejścia do obsługi biurowej. Oferuje usługi takie jak odbieranie korespondencji, obsługa telefoniczna i możliwość korzystania z renomowanego adresu firmy. Jest to doskonałe rozwiązanie dla przedsiębiorców na Pomorzu, eliminujące konieczność posiadania fizycznego biura przy jednoczesnym zachowaniu profesjonalizmu.
OdpowiedzUsuńZastanawiam się nad skorzystaniem z usługi wirtualnego biura we Wrocławiu. Sprawdzałem ich ofertę i wyglądała bardzo atrakcyjnie. O wiele lepiej wygląda firma z taką lokalizacją, niż jakaś wieś :D
OdpowiedzUsuńInwestycja w wirtualne biura w Warszawie jest doskonałym wyborem dla tych, którzy pragną skalować swoją działalność bez dodatkowych obciążeń finansowych związanych z tradycyjnym biurem. Takie rozwiązanie zapewnia nie tylko adres w jednej z najbardziej prestiżowych lokalizacji w Polsce, ale również dostęp do nowoczesnych narzędzi i technologii, które wspierają zarządzanie firmą. Mobilność, elastyczność oraz niższe koszty operacyjne to kluczowe zalety, które przemawiają za wyborem wirtualnego biura w stolicy.
OdpowiedzUsuńWirtualne biuro Warszawa centrum to idealne rozwiązanie dla firm, które chcą korzystać z prestiżowego adresu w sercu stolicy. Usługa obejmuje obsługę korespondencji oraz możliwość wynajmu sal konferencyjnych. Wirtualne biuro w centrum Warszawy pozwala przedsiębiorcom na elastyczne zarządzanie firmą, oszczędność kosztów oraz profesjonalny wizerunek. Dzięki temu firmy mogą skupić się na swojej działalności, nie martwiąc się o logistykę związaną z prowadzeniem biura. To nowoczesne podejście do prowadzenia działalności gospodarczej.
OdpowiedzUsuń